Pályázati Projekt Menedzsment
A tevékenység a pályázati nyertességkor indul és a fenntartási időszak végéig tart. A pályázatok életében nyertesség után két időszakot különböztetünk meg, megvalósítási- és fenntartási időszakot.
A megvalósítás időszaka az az időintervallum, mely során a pályázat tárgya szerinti beruházás végbemegy. Ezen időszak hosszúsága függ a beruházás jellegétől (építési, eszközbeszerzési, szolgáltatás megrendelési) és a beruházás nagyságától, de a véghatáridőt a pályázat is megszabja. A fenntartási időszak az az időintervallum, amit a pályázat kezelője (KSZ: Közreműködő Szervezet) előír. Ez általában 3-5 év. A fenntartási időszakban azonban a megvalósítási időszakkal ellentétben sokkal kevesebb a teendő.
A megvalósítási szakaszban a pályázati projektmenedzsment feladatai az alábbiak:
- támogatási szerződés megkötésének elősegítése, bonyolítása,
- előrehaladási jelentések (PEJ), záró előrehaladási jelentés (ZPEJ) elkészítése,
- kifizetési kérelmek előkészítése, összeállítása,
- kapcsolattartás a pályázat kiírójával, aki a Közreműködő Szervezet vagy az Irányító Hatóság,
- hiánypótlások kezelése, összeállítása,
- részvétel helyszíni ellenőrzéseken, szemléken
- beruházás megvalósításának koordinálása pályázati szempontok alapján.
Utógondozás:
A fenntartási időszak alatt a pályázatok utógondozása folyik, melyet minden esetben vállalunk a projektmenedzsment tevékenységünkben. Az utógondozás feladatai:
- éves fenntartási jelentések (PFJ) elkészítése, záró év után záró fenntartási jelentés (ZPFJ) készítés,
- jelentések hiánypótlásainak kezelése, összeállítása, beadása
- részvétel utólagos ellenőrzéseken.